ساخت مخزن آب

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

تانکر سازی کاوه در این قصد دارد شما را با نحوه ساخت مخزن آب و انواع مخزن های آب، آشنا سازد. ذخیره آب همواره در تمامی کشورها علی الخصوص کشورهای گرمسیر مانند ایران، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ذخیره آب امروزه در مخزن های آب انجام می گیرد. این مخازن در ابعاد مختلفی، مناسب برای ذخیره سازی آب در خانه ها و همچنین ذخیره سازی آب در کارخانه ها و مراکز تصفیه آب ساخته می شوند. این عوامل موجب شده است که ساخت مخزن آب در کشور ایران، گسترش یابد و کارگاه ها و کارخانجات مختلفی اقدام به ساخت مخزن آب نمایند. مخزن سازی آب، یکی از تولیداتی است که همواره دارای بازار فروش خوبی بوده و بسیاری از کارگاه ها مشغول به این کار می باشند.

ثبت سفارش مخزن سازی اصفهان توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

تعداد زیاد کارگاه‌ها منجر به این شده است که برخی از مخزن سازی های آب، ساخت مخزن آب را با کیفیت پایین انجام دهند. برای اینکه شما بتوانید یک مخزن آب با کیفیت را خریداری کنید، بهتر است که با انواع مخازن آب و نحوه ساخت مخزن آب آشنا شوید.

 

انواع ساخت مخزن آب

 ذخیره سازی آب در مکان ها و همچنین شرایط آب و هوایی مختاف صورت می گیرد. این امر موجب شده است که ساخت مخزن از مواد و جنس های مختلفی صورت گیرد. علاوه بر آن متناسب با هر سلیقه و خواسته ای مخزن های آب مختلفی ساخته شده اند. در این بخش انواع مخزن آب را معرفی و بررسی خواهیم کرد. 

ثبت سفارش مخزن سازی شیراز توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

مخزن آب پلی اتیلن

  1. پلی اتیلن پرمصرف ترین ماده پلیمری که در صنعت قالب گیری دورانی از آن استفاده می‌شود و مقدار 85 درصد بازار این صنعت را در اختیار دارد. متداول‌ترین گریدهای این خانواده شامل: سبک خطی، سبک با دانسیته متوسط، سنگین، شبکه‌ای شده و اتیلن استات می‌باشند. این نوع مخازن از جمله مخزن آب یکی از انواع مخازن نگهداری سیالات و مواد شیمیایی می باشد. که در حال حاضر به علت قیمت مناسب، وزن کم و سهولت در جابه جایی، نسبت به دیگر انواع مخازن دارای متقاضیان زیادی در ایران می باشد. ساخت مخزن آب از جنس پلی اتیلن در سالیان گذشته بسیار رواج پیدا کرده و این مخازن در ابعاد ۲۰۰ لیتر تا ۲۰۰ هزار لیتر تولید می شوند.    

مخازن پلی اتیلن دارای انواع مختلفی می باشد. که می توان از تمامی آن ها برای ذخیره سازی آب استفاده کرد. 

  • مخزن عمودی: حجم مخزن پلی اتیلن را میتوان بین 5 تا 126 مترمکعب (5 هزار لیتر تا 126 هزار لیتر) در نظر گرفت. در انواع تک لایه، دولایه و سه لایه که قابل تولید می باشد. ساخت مخزن آب پلی اتیلن بصورت عمودی و با این حجم، بسیار کم و فقط با سفارش مشتری صورت می گیرد. مخزن آب پلی اتیلن عمودی بیشتر در تصفیه خانه ها کاربرد دارد.

  • مخزن پلی اتیلن افقی: این مخازن بیشتر در ابعاد کوچک و برای مصارف خانگی ساخته می شوند. ساخت مخزن آب افقی به صورت تک لایه، دولایه و سه لایه انجام می شود. مخزن ها به لایه مانع است ایجاد جلبک در آب می شود.

 

مخزن آب فلزی

مخازن آب فلزی در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه مخازن پلی اتیلن جای مخازن فلزی را در بازار گرفته اند. مخازن فلزی را اغلب از آهن و یا گالوانیزه می سازند. این مخازن در محیط های رطوبتی، از طول عمر کمتری برخوردار هستند و در طی چند سال دچار زنگ زدگی و خوردگی می شود. به همین دلیل ساخت مخزن آب فلزی در بخش های مرکزی کشور بیشتر از بخشهای شمالی آن صورت می گیرد. مخزن سازی آب فلزی، بیشتر بصورت افقی و با پایه های نسبتا بلند صورت می گیرد و کاربرد کمتری برای مصارف خانگی دارد. این مخازن در گذشته بعنوان منبع آب شهر های کوچک و یا کارخانه های بزرگ، استفاده می شد. 

ثبت سفارش مخزن سازی استیل توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

نحوه ساخت مخزن آب

نحوه ساخت مخزن آب فلزی با مخزن آب پلی اتیلن متفاوت، در این بخش ابتدا به بررسی نحوه ساخت مخزن آب فلزی خواهیم پرداخت و سپس مخزن سازی آب از جنس پلی اتیلن را بررسی می کنیم. 

1.بیان طرح و ایده:

در ساخت مخزن آب فلزی، ابتدا باید طرح مورد نظر برای ساخت مخزن را ایجاد کرده و نیاز به مخزن و ایده استفاده از آن را بیان کنیم. این کار موجب می گردد که مخزن با همخوانی بالا با نیاز ساخته شود.  در مرحله طراحی جنس ورق استیل، ضخامت ورق، نوع جوشکاری، ضخامت عدسی‌های موردنیاز، سایز اتصالات و سایر موارد لازم باید به‌صورت دقیق مشخص شوند. بعدازاینکه همه پارامترهای اساسی موردنیاز برای ساخت مخزن محاسبه شد و اندازه‌های دقیق آن مشخص گردید بر اساس این اندازه‌ها طرح کلی مخزن زده می‌شود.

2.برش ورق فلز:

ورق فلزی مناسب برای ساخت مخزن آب فلزی، باید متناسب با طرحی که ایجاد شده است، برش داده شود. برش ورق استیل یکی از مهم ترین قسمت های ساخت مخزن استیل است، زیرا در غیر این صورت مخزن در ابعاد مورد نیاز ساخته نمی شود. 

3.شکل دهی ورقه ها:

ورقه های مورد نیاز و بریده شده برای مخزن سازی آب، باید با دستگاه های مخصوصی شکل دهی شوند. مخازن ساده نیازی به شکل دهی خاصی ندارد. ولی اگر مخزن آب برای قرار گیری در محلی خاص باشد، باید متناسب با آن شکل دهی شود. 

ثبت سفارش مخزن سازی توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

4.جوشکاری و مونتاژ مخزن:

هم‌زمان با برش ورق فلز و در صورت نیاز قرار دادن آن‌ها در دستگاه نورد، عدسی‌ها و درب منهول نیز آماده می‌شود. بعدازاینکه همه موارد موردنیاز آماده شد نوبت مونتاژ و جوشکاری قطعات مخزن آب خواهد رسید. معمولاً برای این نوع جوشکاری‌ها از جوش آرگون با دستگاه تیگ استفاده می‌شود؛ اما ممکن است از انواع جوشکاری‌های دیگر نیز برحسب نیاز و توجیه اقتصادی استفاده شود.

ثبت سفارش ساخت مخزن ایستاده توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

ساخت مخزن آب در تانکرسازی کاوه

ساخت مخزن آب در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا ایران کشوری گرم و خشک است و ذخیره سازی آب در آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله سعی شد با انواع مخازن ساخته شده در مخزن سازی آب و همچنین مراحل ساخت مخزن آب آشنا شوید. اگر به دنبال تهیه مخزن آب هستید، می توانید به سایت تانکر سازی کاوه مراجعه کرده و انواع مخازن آب ساخته شده توسط این شرکت را خریداری نمایید.

آدرس

تهران کیلومتر 20 جاده مخصوص کرج کاروانسرا سنگی تانکرسازی و مخزن سازی کاوه

موبایل : 09123195399-09375656746

تلفن تماس : 02146899730

مطالب تانکرسازی و مخزن سازی کاوه

ساخت تانکر آب آشامیدنی

ساخت تانکر آب آشامیدنی

ساخت تانکر آب آشامیدنی: کمبود آب آشامیدنی در مناطق...

تانکر(مخزن) آب آشامیدنی پلی اتیلن

تانکر(مخزن) آب آشامیدنی پ...

تانکر(مخزن) آب آشامیدنی پلی اتیلن: ابتدا سوالی که...

ساخت تانکر(مخزن) آب آشامیدنی گالوانیزه

ساخت تانکر(مخزن) آب آشامی...

ساخت تانکر(مخزن) آب آشامیدنی گالوانیزه  برای...

ساخت تانکر دوجداره

ساخت تانکر دوجداره

ساخت تانکر دوجداره  تانکر دوجداره برای ذخیره...

تانکر هوایی

تانکر هوایی

ساخت تانکر هوایی  به طور کلی تانکرها به سه دس...

تخفیف ویژه و اقساطی با چک