ساخت مخزن پلی اتیلن

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

یکی از محصولات پرکاربرد در نگهداری انواع مایعات خانگی و صنعتی؛ مخزن پلی اتیلن است. تولید و ساخت مخازن پلی اتیلن برای نگهداری انواع مایعات در جنس، اشکال و ابعاد مختلف وجود دارد. مخزن پلی اتیلن به روش قالب گیری دورانی یا روتومولدینگ تولید می‌شود. این روند تولید با استفاده از علم پلیمر و ماشین آلات صنعتی پلیمری صورت می‌گیرد. پلی اتیلن با چگالی کم و خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی عالی در برابر انواع عوامل مخرب محیطی پایدار است و طول عمر بالایی دارد که به ویژه برای ساخت مخزن آب بسیار مناسب است. همراه فروشگاه تانکرسازی کاوه باشید تا با ساخت مخزن پلی اتیلن آشنا شوید.

ثبت سفارش مخزن سازی شیراز توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

ساخت مخزن پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن (PE) از طریق پلیمریزاسیون نفت خام و گاز های طبیعی (گاز اتیلن) بدست می آید. این پلیمر شامل یک زنجیر بلند از اتم های کربن متصل به دو اتم هیدروژن است. این ساختار بسیار ساده و داشتن ویژگی های گرمانرمی آن را در جایگاه بالای تجاری قرار می دهد. پلی اتیلن ها به دلیل کنترل خواص مختلفی چون چگالی، شاخص جریان مذاب، بلورینگی، درجه شاخه‌ای و شبکه‌ای شدن، وزن و توزیع وزن مولکولی در صنعت پلاستیک بسیار پر استفاده هستند. با بررسی فیلم تولید مخازن پلی اتیلن مشخص می شود که روش تولید مخازن پلی اتیلن روتیشنال مدلینگ است. در این روش از پلی اتیلن HDPE برای شکل دهی مواد پلاستیکی به شکل تو خالی استفاده می شود.

 

فرایند ساخت مخزن پلی اتیلن

روش چرخشی یا دورانی رایج ترین روشی است که برای ساخت مخازن پلی اتیلن استفاده می شود. فرآیند قالبگیری دورانی یکی از فرآیندهای شکل دهی پلاستیک هاست که در دمای بالا، فشار پایین و به صورت قالب باز جهت تولید قطعات توخالی، یکپارچه و بدون تنش های پسماند به کار می رود. پروسه ساخت مخزن پلی اتیلن با حداقل هزینه، اشکال بسیار پیچیده با کمترین میزان ضایعات تولید می شوند. قالب گیری چرخشی در فشار اتمسفر انجام می شود و به جای استفاده از ذوب کردن و تزریق مواد به داخل قالب، مواد در داخل قالب ذوب می شوند. در این فرآیند برای انتقال حرارت مناسب در قالب معمولاً از ماده قالب گیری شونده پودری استفاده می گردد.

ثبت سفارش مخزن سازی استیل توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

عوامل تأثیر گذار در این پروسه ساخت مخزن پلی اتیلن عبارت هستند از : دما، زمان قالب گیری، روش و سرعت سردکردن، سرعت چرخش قالب و نسبت سرعت محورهای چرخش.

فرآیند ساخت مخازن پلی اتیلن از چهار مرحله تشکیل شده است :

الف) پر کردن قالب مخزن پلی اتیلن (charging):

در این مرحله پروسه ساخت مخزن پلی اتیلن قالب که به شکل محصول نهایی طراحی شده است باز می شود و مقدار معینی از ماده پلیمری مورد نظر به صورت پودر یا مایع در نیمه پایینی قالب ریخته می شود

ب) حرارت دهی مخازن پلی اتیلن (Heating):

پس از بسته شدن قالب ماشین شروع به کار می کند و قالب حول دو محور عمود برهم در داخل کوره می چرخد. انتقال حرارت در داخل کوره موجب می شود تا پودر به دمای ذوب رسیده، شروع به ذوب شدن کند و سطح داخلی قالب را به شکل یکنواختی پوشش دهد.

ج) سرد کردن مخزن پلی اتیلن (Cooling):

در این مرحله پروسه ساخت مخزن پلی اتیلن قالب در حال چرخش وارد ایستگاه خنک کننده می شود. با سرد شدن قالب به وسیله جریان هوا یا پاشش آب، پلیمر درون آن نیز سرد می شود و قطعه نهایی شکل می گیرد.

د) تخلیه محصول مخازن پلی اتیلن (Demolding):

در این مرحله پروسه ساخت مخزن پلی اتیلن ماشین از حرکت می ایستد و قطعه نهایی با باز کردن نیمه قالب از درون آن خارج می شود.

ثبت سفارش مخزن سازی توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

مزایای ساخت مخزن پلی اتیلن

جابجایی و حمل و نقل آسان مخزن پلی اتیلن:

هزینه جا به جایی مخازن پلی اتیلن خیلی کمتر از مخازن فلزی و گالوانیزه می باشد. مخازن پلی اتیلن را می توان با خیال آسوده تری بر روی پشت بام نصب کرد. وزن سبکتر این مخازن نسبت به مخازن دیگر، سهولت در نصب فیتینگ و اتصالات ورودی و خروجی به کمک گردبر نجاری، عدم نیاز به پایه و زیرسازی های پر هزینه به همراه تنوع در ابعاد و اندازه این مخازن، مخازن پلی اتیلن را به بهترین گزینه برای ذخیره سازی مایعاتی مانند آب شرب بدل ساخته است.

صددرصد بهداشتی و دارای نشان ملی استاندارد:

همه مخازن پلی اتیلن فروشگاه تانکرسازی کاوه دارای تاییدیه بهداشت و سازمان غذا و دارو و نشان ملی استاندارد ایران می باشند. تنها مخازن بسیار گران قیمت استیل دارای این سطح از استانداردهای بهداشتی می باشند. اما سایت تانکرسازی کاوه تضمین می کند تمام محصولات این شرکت دارای نشان ملی استاندارد است.

مخازن پلی اتیلن مناسب برای نگهداری اسید و مایعات خورنده:

ساخت مخازن فلزی در مقابل مواد خورنده ای مانند اسید مناسب نیستند و تنها مخازن بسیار گران قیمت استیل 316 برای این منظور قابل استفاده هستند. اما مخزن سازی پلی اتیلن در مقابل بیشتر مواد های شیمیایی مقاوم هستند و واکنش نشان نمی دهند و 100 درصد اطمینان از عدم نفوذ ناپذیری آنها وجود دارد.

دوام طولانی مدت مخازن پلی اتیلن و اطمینان بخش بودن آنها:

ساخت مخزن پلی اتیلن ، مخازن ایده آلی برای ذخیره سازی آب آشامیدنی و سایر مایعات می باشند. در صورت رعایت شرایط نصب استاندارد تعبیه سایه بان عمری معادل 50 سال برای این مخازن پیش بینی می شود. پلی اتیلن استفاده شده در مخازن پلی اتیلن تانکرسازی کاوه از پلی اتیلن 3840 فودگرید دارای تاییدیه بهداشت سخته و تولید می شود. علاوه بر آن خود مخزان نیز دارای تاییدیه بهداشت هستند.

تنوع بی نظیر در ابعاد و اندازه مخازن پلی اتیلن:

با توجه به تولید و عرضه طیفی بسیار گسترده از مخازن پلی اتیلنی در تانکرسازی کاوه در ابعاد و اشکال و ظرفیت های مختلف، می توان به جرات گفت قادر به برآوردن نیازهای همه مشتریان هستند.

ثبت سفارش ساخت مخزن ایستاده توسط گروه تانکرسازی کاوه پذیرفته می شود.

 

راهنمای سفارش ساخت مخزن پلی اتیلن در تانکرسازی کاوه

 

مخازن پلی اتیلن که با نام مخازن پلاستیکی نیز شناخته می شوند، کاربرد بسیاری دارند. دامنه ی کاربرد این مخازن از نگهداری آب شرب تا انواع مایعات اسیدی و شیمیایی گسترده است. این مخازن خاصیت ضد جلبکی، ضد خوردگی و ضد باکتری داشته و برای مصارف بهداشتی تایید شده هستند. از دیگر ویژگی های این مخازن می توان به اشکال متنوع، وزن پایین، عایق حرارتی و قیمت مناسب اشاره نمود. برای اصلاع از قیمت مخازن پلی اتیلن می توانید به سایت تانکرسازی کاوه مراجعه کنید.

 

 

آدرس

تهران کیلومتر 20 جاده مخصوص کرج کاروانسرا سنگی تانکرسازی و مخزن سازی کاوه

موبایل : 09123195399-09375656746

تلفن تماس : 02146899730

مطالب تانکرسازی و مخزن سازی کاوه

ساخت تانکر آب آشامیدنی

ساخت تانکر آب آشامیدنی

ساخت تانکر آب آشامیدنی: کمبود آب آشامیدنی در مناطق...

تانکر(مخزن) آب آشامیدنی پلی اتیلن

تانکر(مخزن) آب آشامیدنی پ...

تانکر(مخزن) آب آشامیدنی پلی اتیلن: ابتدا سوالی که...

ساخت تانکر(مخزن) آب آشامیدنی گالوانیزه

ساخت تانکر(مخزن) آب آشامی...

ساخت تانکر(مخزن) آب آشامیدنی گالوانیزه  برای...

ساخت تانکر دوجداره

ساخت تانکر دوجداره

ساخت تانکر دوجداره  تانکر دوجداره برای ذخیره...

تانکر هوایی

تانکر هوایی

ساخت تانکر هوایی  به طور کلی تانکرها به سه دس...

تخفیف ویژه و اقساطی با چک